ONLINE MARKETING ADVIES

Wat is online marketing?

Volgens de managementgoeroe Peter Drucker is het doel van marketing het volgende: 

” Het doel van marketing is om de klant zo goed mogelijk te kennen en te begrijpen dat het product of de dienst bij hem past en zichzelf verkoopt”  

De online marketing is hier een deelproces van en we zeggen dat online marketing het proces is waarbij organisaties en bestaande of potentiële klanten via internet waarden en producten creeëren en met elkaar uitwisselen.

Om een online marketing strategie te gaan maken moeten we antwoord gaan geven op de volgende vragen:

  1. Wat wil je bereiken, wat is het doen van je website?
  2. Wat is de huidige situatie en de toekomstige situatie in de markt? Oftewel waar zitten je kansen en bedreigingen?
  3. Wat zijn je sterke en zwakke punten? Op technisch, financieel, organisatorisch gebied.
  4. Tot welke conclusie komen we als we bovenstaande vragen hebben beantwoord? Wat moeten we doen om in de toekomst succesvol te blijven?

Het is goed om even stil te staan bij de toekomst en na te denken over wat je met je bedrijf zou willen bereiken.

Het maken van een businessmodel klinkt misschien alleen weggelegd voor grote bedrijven maar het is voor alle bedrijven goed te weten:

  • Welk probleem los ik voor de klant op?
  • Wat is mijn verdienmodel, wat zijn mijn kosten en hoe maak ik winst?
  • Hoe ga ik ervoor zorgen dat ik mijn aanbod kan leveren, op kennis/product/technisch etc. gebied?
  • Hoe krijg ik een voordeel op mijn concurrenten?

Door deze zaken op papier te zetten krijg je inzicht en ben je klaar voor de toekomst.

Ik help je graag een handje om jouw online marketing te optimaliseren en na te denken over de toekomst. Neem contact op voor een gesprek.

hoe dan bijvoorbeeld?

Er is steeds meer behoefte aan gepersonaliseerde content die inspeelt op een behoefte. Dit resulteert namelijk in terugkerende klanten en hogere conversieratio’s.

Data is het nieuwe goud maar als je niet weet hoe je die data kan gebruiken heb je er weinig aan.

Resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst. De strategie van je bedrijf is een continuproces, bepalen en uitvoeren gaan samen.

Ben je er klaar voor om vooruit te kijken?

×