E-MAIL MARKETING

E-mail marketing voordelen

E-mail marketing is een vorm van direct marketing. Bij deze vorm van marketing is het nodig dat de ontvanger toestemming geeft en daarom wordt het ook wel ” permission based marketing”  genoemd.

Zoals hierboven aangegeven heb je direct contact met je doelgroep, buiten dat is het snel, effectief en persoonlijk. Een ander groot voordeel is dat je de resultaten direct kunt meten.

E-mail marketing hoofddoelen

Hoofddoelen van e-mail marketing zijn:   

Meer omzet verkrijgen en meer bezoekers op je website genereren + kostenbesparing en de klantrelatie optimaliseren.

Effectieve Campagne

Om een effectieve e-mail campagne te starten zijn een aantal zaken belangrijk:

1. Het afleveradres moet herkenbaar en betrouwbaar zijn

2. Een goede onderwerpregel is belangrijk, wees creatief, niet spamgevoelig, kort en bondig

3. Gebruik headlines

4. Spreek je ontvanger persoonlijk aan (als je die info hebt)

5. Zorg voor een duidelijke call tot action knop

6. Gebruik visuals  

E-mail marketing automation

Het mooiste van e-mail marketing is dat je de e-mails kunt automatiseren. Hierbij stel je alles in één keer in en verstuur je vervolgens de mails tegelijk. E-mail automation gaat over het automatisch versturen van de mails met gepersonaliseerde content op basis van verzamelde gegevens of gebeurtenissen. De juiste boodschap naar de juiste persoon op het juiste moment.

Wil je ook aan de gang met e-mail marketing?